Ako čo najlepšie osloviť svojich zákazníkov? Osloviť ich v predajniach alebo na internete? Akým spôsobom? Ako sa dopracovať k potvrdeniu objednávky a predaju? - Túto otázku si kladie mnoho manažérov v takmer každej firme. Lídrov na trhu je iba pár v každom odvetví. Ako oni robia marketing?
Dravé firmy na internete používajú tri hlavné komunikačné kanály s cieľmi:
1. Byť na prvej strane vo vyhľadávačoch (Google)
2. Byť aktívny a známy na sociálnych sieťach
3. Dostať sa do emailovej schránky klienta
Hlavným cieľom digitálnej komunikácie je mať úspešný, efektívny a navštevovaný predajný web.
Potenciálny zákazník navštívi náš web. Zdá sa mu prehľadný? Vie sa v ňom zákazník orientovať? Dozvie sa všetky potrebné informácie o produkte? Vidí cenu, akciu a možnosť ihneď kúpiť? Alebo iba otvorí stránku a hneď ju zavrie, pretože sa mu nepáči?
Doplňujúcim krokom je dostať viac možných či súčasných zákazníkov na svoj web. Potrebujeme sa zamerať na SEO (Search Engine Optimization – Optimalizácia pre vyhľadávače). SEO v praxi znamená, pod akými kľúčovými slovami nás má zákazník nájsť. Napríklad keď predávame práčky, ťažko nám pomôže zákazník, ktorý má záujem o televízory. Zisťujeme, čo kúpychtivý zákazník hľadá. Zadá do Google slová Práčky, značku výrobcu práčok, alebo presný typ práčky?
Cieľom je nájsť často hľadané kľúčové slová a dostať odkaz na svoj web do prvých troch výsledkov vyhľadávania pre tieto slová. Iba máloktorý návštevník pri vyhľadávaní cez Google preklikne na druhú stranu výsledkov.
Osloviť zákazníkov môžeme aj cez sociálne siete. Tu prichádza jeden z hlavných omylov marketérov – veľa likeov pre firemnú stránku či skupinu automaticky neznamená, že mám dobrý marketing. Úspech firiem na sociálnych sieťach sa meria skôr cez aktivitu na stránke. Zobrazuje sa náš príspevok ľuďom v skupine? Komentujú ľudia príspevok či dajú mu like? Vieme zmerať, koľko ľudí reálne preklikne na odkaz, či náš predajný web? Či naša facebook skupina patrí medzi „mŕtve“ s minimálnou aktivitou a minimálnym zobrazením našich príspevkov fanúšikom? Viem oceniť nástroj, napríklad SAP Hybris Marketing, ktorý zanalyzuje tieto štatistiky pre mňa?
Tretia možnosť ako predať je dostať sa do emailovej schránky klienta. Dnes je to iba časť pravdy. Webstránky nás zavaľujú ponukou stiahnuť si e-book výmenou za zadanie svojho mailu. Mail návštevníka získajú. Následne mu začnú posielať newslettre každý týždeň, pretože každým zaslaným mailom majú šancu, že predajú. Dnes tento násilný prístup už nefunguje. Ľudia nemajú radi preplnenú schránku plnú reklamy. Klikajú na tlačítko: „Nahlásiť spam“, pretože je to ľahšie ako kliknúť na „odhlásiť z mailing listu“. Alebo si zákazníci vytvoria nový email, kde bude prichádzať len „predajný spam“.
Cesta súčasnosti a budúcnosti je personalizácia. Zákazník bol na našej stránke. Hľadal televízory. Zadal tri televízory do porovnania. Preto mu pošleme článok, ako si vybrať ten najlepší televízor spolu s linkom na náš web. Iný návštevník hľadal chladničky, pošleme mu článok o nich. A oboch prekvapíme zaslaním zľavového kupónu, keď majú meniny alebo narodeniny. Toto je len pár možností, ktoré vie zabezpečiť SAP Hybris Marketing.
A teraz sa na to pozrime z pohľadu veľkej firmy. Potrebujeme vytvoriť vhodný predajný web, ideálne so zabudovaným SEO, ktorý umožní online nákupy a zároveň sa ľahko spravuje. Systém, ktorý analyzuje, čo náš návštevník hľadá a ponúka mu naše TOP produkty. Systém, ktorý pomáha so zákazníkom komunikovať aj cez email. Keď kúpi, umožníme mu pochváliť sa novým televízorom priamo na sociálnych sieťach. S týmito cieľmi bol vytváraný SAP Hybris. SAP Hybris používa Best Practices od svetových lídrov v digitálnom marketingu. Je optimalizovaný pre firmy, ktoré majú v e-shope stovky až tisícky produktov. Reálne zvyšuje obraty firiem. S jeho implementáciou Vám vieme pomôcť práve my: Špecialisti zo spoločnosti Mibcon.